Treść strony

KRASZANKI, PISANKI- 02.04.2020r.

Naszą dzisiejszą przygodę z Wielkanocą rozpoczniemy od wysłuchania piosenki ZoZi „Znaki Wielkanocy”. Dzieci przez tą chwilę wytężą słuch i uważnie wsłuchują się w tekst piosenki, aby jak najwięcej zapamiętać.

„Znaki Wielkanocy”

I zwrotka:

Te mazurki ozdobione migdałami

Te koszyki wypełnione pisankami

Te baranki ulepione z marcepanu

Bazie kotki od staruszki ze straganu

Ref. To są znaki tradycyjnej Wielkanocy

Kiedy życie się odradza do swej mocy

To znaki rozbudzonej świeżo wiosny

Świat się staje znów zielony i radosny

Świat radosny! Radosny! Świat radosny!

II zwrotka:

Te palemki od bibuły kolorowe

Baby z lukrem wyrośnięte, bo drożdżowe

No a potem jeszcze lany poniedziałek

Śmigus dyngus pełen mokrych niespodzianek

1. Rodzice zadają dziecku pytania do piosenki:

- O czym jest piosenka?

- Jakie znaki Wielkanocy były wymienione w piosence

- O jakiej porze roku obchodzimy Wielkanoc?

https://www.youtube.com/watch?v=OCmZrAz3t-U&list=RDOCmZrAz3t-U&start_radio=1

 

2.   Zachęcam rodziców do wyjaśnienia dzieciom na czym polega różnica pomiędzy pisankami, a kraszankami. Aby lepiej zilustrować dzieciom wygląd pisanek i kraszanek proszę posłużyć się materiałami zdjęciowymi zamieszczonymi w załącznikach ????

Z2Q==

 

3.  A teraz ołówki w dłoń i ćwiczymy sprawność naszych rączek: poprowadźcie linie po białym śladzie, starając się nie odrywać dłoni od kartki. Narysujcie jak najstaranniej potraficie drzewa oraz wiosenne tulipany.

 

4.  Drugą propozycją ćwiczenia rozwijającego sprawność motoryki małej jest lepienie wielkanocnych pisanek z plasteliny: uformujcie z białej plasteliny kształt jajek i ozdóbcie je według własnego pomysłu z wykorzystaniem plasteliny w innych kolorach.

 

5.  „Poznajemy figury geometryczne”

 

W załącznikach zamieściłam również kartę pracy rozwijającą umiejętności matematyczne Państwa dzieci. Zadanie polega na nazwaniu wszystkich owoców i warzyw przedstawionych na obrazkach oraz skreślenie tych, które kształtem nie przypominają koła.

 

6.  „Wyścig żółwi”-  zabawa ruchowa

Do zabawy potrzebujemy :

-woreczek na mrożonki ,

-groch lub kasza do wypełnienia woreczka ,

-linia startu i linia mety ( można wykleić na podłodze taśmą np. malarską)

Reguły gry :

Na mecie ustawia się jedno lub więcej dzieci w pozycji na czworaka ( mama i tata również mogą brać udział w zabawie ) . Każdy zawodnik na plecach ma balast w postaci woreczka . Każdy porusza się na czworaka najszybciej jak potrafi . Gdy woreczek spadnie zaznaczamy miejsce dokąd żółw dotarł. Próbujemy poprawić swój wynik i dojść za każdym razem dalej, bijąc nowe rekordy.

 

7.  „Przeprawa przez rzekę”- zabawa ruchowa

Wyobraźcie sobie ,że przez Wasz pokój przepływa rzeka . Długi rwący potok rozciąga swoje brzegi od stołu do kanapy , lub od ściany do ściany ( w zależności od rozkładu mieszkania ) . Musicie przejść na drugą stronę skacząc po kamieniach , ale tak , aby nie wpaść do wody . Czym są kamienie ? Kamienie są poduszkami jaśkami lub innymi kawałkami materiału . Rozłóżcie je na podłodze tak , aby przejście po nich nie było zbyt łatwe . Po każdym prawidłowym przedostaniu się na drugi brzeg zmieniajcie ustawienie kamieni na trudniejsze .

 

 

 

ANGIELSKI

02.04.2020 r.  czwartek

Powtarzamy poznane słowa:

https://www.youtube.com/watch?v=ANyXUJ3esWE

Dla chętnych gra w ruletkę. Zakręć spinerem i powiedz co wypadło. Niestety w tej grze musi pomóc ktoś kto potrafi czytać.

https://wordwall.net/resource/1079255/ruletka-what-easter-3-4

« wstecz

Kontakt

Przedszkole w Małej Nieszawce

Dyrektor

mgr Barbara Mrugalska

Dane teleadresowe

ul. Kręta 4, 87-103 Toruń

Dane kontaktowe

Numer kont bankowych

Główny numer konta - Bank Millenium: 35 1160 2202 0000 0003 3278 1372 

Numer konta bankowego - Rada Rodziców: Bank Spółdzielczy 34 9511 0000 0000 2619 2000 0010

Formularz kontaktowy
*
*
*
*