Treść strony
Oglądanie na ekranie- 16.11.2021r.
Temat dnia: Oglądanie na ekranie.
Oto propozycja na dzisiaj dla dzieci przebywających na kwarantannie:
- Zestaw ćwiczeń porannych nr 5
– „Fotografowanie” – zabawa orientacyjno-porządkowa.
Dzieci swobodnie poruszają się po sali. Na sygnał i hasło rodzica: Fotografia! – zatrzymują się, stają na jednej nodze, przyjmują pozę do zdjęcia i nie poruszają się.
– „Żeglowanie” – zabawa z elementem równowagi. Rodzic rozkłada koc-łódź. Dziecko porusza się po sali, omijając koc. Na hasło rodzica Hej, żeglarzu! – dziecko wchodzi na koc, idzie po jej brzegu stopa za stopą – żeglarz musi uważać, żeby nie wypaść za burtę.
- „Jak powstaje film?”- program edukacyjny
https://www.youtube.com/watch?v=s4XU6REirxc
- „Ekran i moja bajka” – malowanie farbami ulubionych postaci z bajek.
Zachęcam do namalowanie farbami ulubionych postaci z bajek. Można je przesłać na emaila żeby pochwalić się swoimi dziełami (a.sobecka@przedszkolemalanieszawka.pl)
- „Ekran dotykowy” – zabawa bieżna. Dzieci swobodnie biegają po pokoju, na hasło Ekran! – szybko dobierają się w pary z rodzicem. Osoba stojąca z tyłu rysuje na plecach palcem dowolny obrazek – naśladuje pisanie na ekranie dotykowym. Zadaniem partnerki / partnera jest odgadnięcie, co zostało narysowane. Przy powtórzeniu następuje zamiana ról.
- „Kiedy w sali gasną światła…” – zabawa dydaktyczna w oparciu o tekst Bożeny Piergi. Zasady zachowania się w kinie i teatrze. Pogadanka z dziećmi o pracy scenarzysty, reżysera, aktora. Jak zrobić film- poradnik małego filmowca.
https://www.youtube.com/watch?v=8WRXi4zn5ZQ
Gdy kurtyna się podniesie
Nawe szepty schowaj w lesie
Po spektaklu bez oporów
Oceń, proszę grę aktorów
Na ekranie znane twarze?
Daruj sobie komentarze
Z rezolutnym kumplem Józiem
kilka zdań zamienisz później.
Bowiem w kinie i w teatrze
strzygę uchem oraz patrzę!
Za to język, choć mnie kusi,
za zębami muszę zdusić.
Rodzic czyta wiersz, a następnie zadaje pytania: Co to jest kurtyna, spektakl? Gdzie znajduje się ekran? Co to znaczy strzyc uchem? Jak należy zachowywać się w teatrze, w kinie, dlaczego? Następnie podaje wyrazy: kurtyna, szept, spektakl, aktor, ekran, twarze, komentarze, kumpel, kino, teatr. Młodsze dzieci dzielą je na sylaby, a starsze dodatkowo analizują słuchowo – podają, czy w sylabie słychać głoskę e; jeśli tak, to powtarzają dany wyraz lub sylabę, wydłużając głoskę e, np. szeeeeeeeeeept, speeeeeektakl, eeeeeeeekran.
- Zagadki muzyczne- odgadywanie melodii ze znanych bajek.
https://www.youtube.com/watch?v=O6bvNUz6Bg4
Kontakt
Przedszkole w Małej Nieszawce
Dyrektor
mgr Barbara Mrugalska
Dane teleadresowe
ul. Kręta 4, 87-103 Toruń
Dane kontaktowe
- tel. kom. +48 500 423 335
- tel. +48 56 619 48 58
- e-mail: sekretariat@przedszkolemalanieszawka.pl
Numer kont bankowych
Główny numer konta - Bank Millenium: 35 1160 2202 0000 0003 3278 1372
Numer konta bankowego - Rada Rodziców: Bank Spółdzielczy 34 9511 0000 0000 2619 2000 0010
-
Przedszkole w Małej Nieszawce
-
ul. Kręta 4, 87-103 Toruń
-
tel. 56 619 48 58
-
sekretariat@przedszkolemalanieszawka.pl